İpucu; Klavyedeki Print Screen SysRq Tuşu (Avatar da Çalabilirsiniz)

İpucu; Klavyedeki Print Screen SysRq Tuşu (Avatar da Çalabilirsiniz)

Bir oyun oynarken ekrandaki görüntüyü fotoğraf olarak kaydetmek mi istiyorsunuz?
Yada hiçbir program kullanmadan birisinin msn avatarını çalmak?
Tüm bunlar aslında sizin elinizin altında... Yani Klavyede =) Neyse reklamatik konuşmaları fazla uzatmayayım da konuyu anlatayım bilmeyen arkadaşlar sabırsızlanmasın =)
Ekranda o anda bulunan görüntüyü almak için, klavyedaki "Print Screen SysRq" tuşunu kullanın, ekranı fotoğrafta nasıl görünmesini istiyorsanız o hale getirin ve sonra klavyedaki "Print Screen SysRq" tuşuna basınız... Buraya kadar herşey normal. Bundan sonra Başlat->Programlar->Donatılar->Paint yolunu izleyerek paint programını da çalıştırdık. Paint'te düzen menüsünden "yapıştır" seçeneğini seçiyoruz ve resim düzenleme programımız paint'in resim alanında birden fotoğrafını çektiğimiz ekran beliriyor... Bundan sonra bu görüntüyü istersek öylece kaydedebiliriz(Dosya menüsünden kaydet veya farklı kaydet ile) istersek de düzenleyip kaydedebiliriz...
İpucu; Bir msn konuşması açıkken bu işlemleri uygularsak, kişinin görüntü resmini de çalabiliriz!
Yazımızı yazdık küçüklüğümde dayımdan öğrendiğim birşeydi, umarım faydalı olur size de...

Bu yazıyı beğendiyseniz RSS akışına abone olarak yeni yazılarımızı e-posta aracılığıyla takip edebilirsiniz. Bu link ile abone olabilirsiniz.

5 yorum var.:

Adsız dedi ki...
2.02.2008 15:02  

saol..çok güzel olmuşta.ben bişey soracam.laptop'ta avatar(konuştuğum kişinin resmini)çalmak istiyorum ama laptopta insert diye tuş vartuşun altında prt sc(print... kısaltılmışı? yazıyor.ona tıklıyorum..sonra painte geliyorum,düzen diyorjm..yapıştır çıkmıyorr.onun için laptop'ta avatar çalma tuşu nerede veya ben nasıl avatar çalıcam??yardım ederseniz sevinirim..

Serdar Kuzucu dedi ki...
2.02.2008 15:37  

evet arkadaş, senin sorun için şurada bir yazı yazdım, aşağıdaki linke tıklayarak yazıyı okuyabilirsin, Umarım soruna verdiğim cevap yeterince açıklayıcı olmuştur. Kolay gelsin.
Yazı İçin Tıkla

Adsız dedi ki...
2.02.2008 16:56  

çok saol tam istediğim şey birazdan uygulucam..ama print... o tuşş laptopta nerede onu öğrenirsem sevinirim..

Serdar Kuzucu dedi ki...
3.02.2008 10:33  

valla laptop kullanıcısı değilim bir laptop klavyesi kullansam belki kavrarım işi ama fazla laptop kullanmadım hayatımda en azından kullandığım süre içerisinde de print screen sysRq tuşu gerekli olmadı bana :)