Mim: İçerik Hırsızlığı

Mim: İçerik Hırsızlığı

içerik hırsızlığı - pcdostuEmre Zeytin arkadaşım bayram arifesinde mimlemiş :) Ben de bu konu hakkında bir ara sinirlerimi tutamayıp yazı yazmayı düşünmüştüm ama sonra seviyemi düşürmeyeyim diye yazdığımı silmiştim. Bugün biraz bu konu üzerinde düşüncelerimi paylaşayım...

Eğer meşhur bir blogunuz varsa ve belli konularda çok iyi yazılar yazabiliyorsanız, yazdığınız bu yazıyı birkaç gün içinde tüm internette görebilirsiniz. Bunun nedeni klavyede C ile V'nin birbirine çok yakın olmasıdır :) Eline yapışmaz ya tuşlar rahatça kopyalar yapıştırır. O yazıyı yazan insan kimbilir kaç saat uğraşmıştır da o faydalı bilgileri bir araya getirmiştir. Ama o insan için bunun bir önemi yoktur, sanki onu yazan kişiye yazı paraşütle inmiştir.

İşin edebiyat kısmını geçeyim de, geçenlerde benim BİLE yazımı çalmışlardı yani şaşırdım doğrusu :) Gerçekten içerik hırsızlığının ne kadar kötü birşey olduğunu anladım. İnsan bir işi yaparken emek harcıyorsa ve o emek üzerinden birileri haksız pay elde ediyorlarsa bu gerçekten üzücü birşey. Yazılarımı kopyalayan sitelerin linklerini verip arkalarından birşeyler yazmak istemiştim ama sonra bu bile onlar için reklam olur, reklamın da iyisi kötüsü olmaz diye düşünüp vazgeçmiştim. Ama biraz da hoşuma gitmişti yani sonunda kedi olalı bir fare tutup çalınmaya değer yazılar yazabilmiştim :)

Son olarak buradan bloglama hayatına yeni başlayıp da gelişmek isteyen arkadaşlara sesleniyorum, eğer blog kürede saygı görmek ve iyi bir yer edinmek istiyorsanız, başından sonuna kadar kendi yazılarınızı kullanın. Bir yerlerden kopyalamayın.

Kimseye yollamıyor, bu mimi PCDostu'nun karanlık sularına gömüyorum :) İsteyenler benden almış gibi cevaplayabilir :)

Bu yazıyı beğendiyseniz RSS akışına abone olarak yeni yazılarımızı e-posta aracılığıyla takip edebilirsiniz. Bu link ile abone olabilirsiniz.

3 yorum var.:

Adsız dedi ki...
5.01.2009 18:33  

bende çok iyi biri sayesinde kendi blogumu yapmaya çalışıyorum...

aslında içerik hırsızlığı kötü birşey ama doğruyu anlayıp kendi blogunu açarsan çok işine yarıyor..

yazarlar başlarından geçen olayları roman yapar ya o konu... hani roman için insan bile öldürürler bu da onun gibi birşey bence...

ama kesinlikle çok üzücü birşey...

Ateş dedi ki...
3.02.2009 13:14  

Sanırım ben Emek hırsızlığının alasını yaşıyorum. Veledin teki, Yazılarımızı geçin temanın komple bütün eklentileriyle birlikte çalıp kendine yeni blog açmış.

Hak yemeyi çok seven bir milletiz. Gururluyuz. Yazık.!

Serdar Kuzucu dedi ki...
3.02.2009 13:34  

Böyle yaparak çok para kazanacağını sanan tanıdıklarım da var.. Böyle yaparak çok para kazanan tanıdıklarım da var :D:D