Fare Sağ Tuş Menüsünü Düzenlemek

Fare Sağ Tuş Menüsünü Düzenlemek

Windows XP altında kullandığımız sağ tuş menümüz çok işimize yarıyor; ancak bazen bize istediğimiz tüm olanakları sağlamıyor değil mi? O halde neden sağ tuş menümüze işlevsellik kazandırmıyoruz?
Bolu'da avare avare internet kafelerde sürünürken bir internet kafede rastladığım bu olayı, başlangıçta nette çok aradım ancak bulmakta bayağı güçlük çektim. Sadece bir forumda bulabildim bu dosyaları ve hemen indirdim. Ama bu kadar uğraştığıma değdi ve istediğim özelliklerin fazlasını bana sağladı.
Öncelikle programın sağ tuş menüsünde ne gibi değişiklikler yapabildiğini resimler ile göstermek istiyorum.
Aşağıda verdiğim linkten dosyayı indirdiğinizde karşınıza bir .rar dosyası çıkar. Bu dosyayı zipten kurtardığınızda yada zipin içine girdiğinizde, iki tane dosya olduğunu göreceksiniz. Bir tanesi MOUSECLICKS.exe, diğeri ise SENDCLICK.exe
Bu iki dosyadan MOUSECLICKS.exe dosyasını çalıştırdığımızda bir komutu çalıştırmış oluyoruz ve program bize hiçbirşey demeden arkada birşeyler yapıyor ve sonra tamamlanınca da birşey demiyor. Bu dosyayı çalıştırdıktan 5-10 saniye sonra, bilgisayardaki herhangi bir dosyayı sağ tıkladığımızda aşağıdaki resimde olduğu gibi bir sağ tuş menüsü açılıyor;

Bu menüde, kırmızı kare içine alarak gösterdiğim seçenekler sonradan ekleniyor. "Klasöre Taşı..." seçeneğini seçtiğimizde bir pencere açılıyor ve oradan seçtiğimiz klasöre dosyamızı taşıyor. Aynı şekilde "Klasöre Kopyala..." da aynı işlevi yapıyor. "Nitelikler" seçeneğinden ise dosyamızı "Salt Okunur", "Arşiv", "Gizli" ve "Sistem" yapabiliyoruz. Bunlar dosya/klasör sağ tuş menüsüne eklenen seçenekler.
Eğer masaüstünde veya herhangi bir klasör içinde boş bir yere sağ tıklarsak;

şeklinde bir menü açılıyor. Bu menüde de kırmızı kare içine aldığım seçenekler yeni eklenenler. Burada da en sevdiğim seçenekler "Gizli Dosyaları Göster/Gizle" seçeneği ve "Uzantıyı Göster/Gizle" seçeneği. "Gizli Dosyaları Göster/Gizle" seçeneğini tıkladığımızda gizli dosyalar artık görünür hale geliyor. Tekrar tıkladığımızda ise gizli dosyalar tekrar saklanıyor. "Uzantıyı Göster/Gizle" seçeneği ile de dosya uzantılarını görüntülenebilir hale getiriyoruz ve dosya isimlerinin sonunda ".exe, .doc, .txt, .jpg, .mp3 vs.." gibi uzantıları da artık yer almaya başlıyor. Bu seçeneği tekrar tıkladığımızda ise uzantılar kayboluyor.

Gelelim .rar dosyamızın içindeki diğer dosyamıza. "SENDCLICK.exe"
Bu dosyayı çalıştırdığımızda da bir komutu çalıştırıyor ve bize sormadan ard arda birşeyler yüklüyor. Daha sonra ise herhangi bir dosyamız üzerine sağ tıklayıp gönder menüsüne girdiğimizde aşağıdaki resimde olduğu gibi seçenekler eklenmiş oluyor;

Bu seçenekler de pek kullandığım şeyler değil ama birkaç tanesinden söz edeyim, "Bu dosyanın içeriğini düzenle" seçeneğini kullanarak bir exe dosyasının içeriğini değiştirebiliyorsunuz. "Bu dosyayı aç", "bu dosyayı sıkıştır" ve "bu dosyayı sıkıştır veya aç" seçenekleri ile dosyaları zipleyebilir veya zipli dosyaları açabilirsiniz. Bu menüdeki diğer seçenekler ile ilgili bir fikrim yok :)
Şimdi dosyayı vereyim de bu kadar yazdığıma değsin dimi =)

Dosya Adı : SagTusMenu.rar
Boyutu: 2,5 MB
Host: SkyDrive
Link: http://...skydrive.live.com...PCDostu/SagTusMenu.rar

Bu yazıyı beğendiyseniz RSS akışına abone olarak yeni yazılarımızı e-posta aracılığıyla takip edebilirsiniz. Bu link ile abone olabilirsiniz.

6 yorum var.:

Erdal Gürsoy dedi ki...
29.07.2009 20:40  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Erdal Gürsoy dedi ki...
29.07.2009 20:41  

Buınu geri alabiliyor muyuz? Ben yükledim ama sevmedim. şimdide silemiyorum... Yardımcı olursanız çok mutlu olurum!

Serdar Kuzucu dedi ki...
30.07.2009 13:44  

Bunu geri almak konusunda bir bilgim yok malesef.

Unknown dedi ki...
20.08.2009 05:04  

Ben bunu yükledim ama bin pişman oldum sadece masaüstünde boş bir yere sağ tuş tıkladığımız zaman çıkan seçeneklerden 1 tanesini kaldırmak için bunları kurdum ama daha beter etti sağ tuşa bir sürü şey yükledi lütfen yazdığın gibi bu dosyaların nasıl kaldırılacağınıda söyle şimdi bu kadar ufak birşey için PC'ye format mı atayım 5,6 saat uğraşayım.

Tasardur dedi ki...
26.02.2011 11:21  

arkadaşlar dosyanın ıcındekı programlarda trojan var.. anti virslerin 3 tanesi norton kasper ve avastı devre dışı bırakıyor msn şifreleri ve adres defterindeki ykayıtları gonderiyor..,

Site yoneticilerinden yardım istiyorum lutfen konuyu sılıp ınsanları magdur etmeyelım sitenizin ismini kirletmeyin.

alper dedi ki...
20.07.2012 06:18  

Arkadaşlar Kayıt Defterine Ekleniyor Kayıt Defterine Dosya İsimlerini Aratıp Değerlerini Silin Sorun Çözülecektir.